یادداشت روز: در دفاع از تصمیم کمیته انضباطی
 

تازه ترین اخبار فوتبال جهان

در باره ما
 

 

لينك روزانه
 
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  یادداشت روز: در دفاع از تصمیم کمیته انضباطی   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 62344
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2


 


یادداشت روز: در دفاع از تصمیم کمیته انضباطی

 

بازی دیروز پرسپولیس و فجر بدون حضور تماشاگران میزبان برگزار شد. مسابقه ای که بعد از تغییرات گسترده پرسپولیس این پتانسیل را داشت که شصت تا هفتاد هزار نفر را حتی در یک روز وسط هفته به ورزشگاه بکشاند. ولی آیا واقعا  فوتبال ملی ما از عدم حضور تماشاگران متضرر شد؟ آیا محرومیت تماشاگران از تماشای بازی فوتبال در استادیوم پدیده ای صرفا ایرانی است؟
 1- رفتارهای ناشایست هواداران فوتبال در دنیا به اشکال مختلف وجود دارد و محروم کردن هوادارن از تماشای دیدارهای تیم محبوب خود همیشه به عنوان ابزاری قوی برای کنترل رفتار تماشاگران مورد نظر بوده است. محرومیت هواداران از تماشای بازی آژاکس و آ زد آلکمار در فصل گذشته فوتبال هلند نمونه ای از چنین احکامی است که در همه جای دنیا رایج است 2-جریمه های اعمال شده به دلیل رفتار تماشاگران می تواند گریبان تمامی فوتبال یک کشور را بگیرد. در پی فاجعه معروف بازی لیورپول و یوونتوس کلیه تیم های انگلیسی در فاصله سالهای 1985 تا 1990 از شرکت در رقابت های بین المللی باشگاهی محروم شدند. در فصل 2006/2007 فوتبال ایتالیا پس از کشته شدن فیلیپو راچیتی افسر پلیس در داربی سیسیل، کاتانیا تا پایان فصل محکوم به برگزاری بازی های خود در زمین بی طرف و بدون تماشاگر شد. همیشه هم قرار نیست بازی کشته بدهد تا تنبیهی از این دست در کار باشد.
 تنها در همان فصل 2006/2007 در مجموع بازی های سری آ و بی ایتالیا، جدای از بازی های کاتانیا 21 بازی بدون تماشاگر برگزار شد که بازی های آتالانتا-لاتزیو، آ اس رم-امپولی، و فیورنتینا-اودینزه همگی نمونه هایی از این دست هستند.

3- در کشور ما اما چیزی که در میان هیجان تماشاگران و هواداران فوتبال فارسی برای دیدن پرسپولیس کهکشانی گم می شود خاطره تلخ اتفاقاتی است که تنبیه هواداران را در پی داشته و بالطبع هدف از این توبیخ ها. محرومیت تماشاگران از تماشای بازی فوتبال در استادیوم پدیده ای من در آوردی و ایرانی نیست. اما هماهنگی چند ده هزار نفری ایرانی ها در توهین به داور و یا پرتاب سنگ و صندلی قطعا در دنیا کم نظیر است!

4-در مسیررسیدن پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، و یا تیم های دیگر برای رسیدن به افتخار و بزرگی، یک، دو، یا ده بازی بدون تماشاگر برگی است از کتاب تاریخ باشگاه. به جای آن که هر بار با چانه زنی و ریش سفیدی و به بهانه از دست ندادن تماشاگران به دنبال سر هم بندی قضیه باشیم، به آن ها که مرتکب خطا شده اند و به خودمان یک یا چند بازی فرصت دهیم. شاید یکی از این دفعات واقعا قدری هم به این فکر کردیم که چه کردیم که این گونه شد. چشم پوشی نکردن از محرومیت تیم ها اگر جلوی پرتاب چند سنگ و صندلی را بگیرد وسری را از شکافته شدن نجات دهد، سه شنبه یکی از مفیدترین روزهای فوتبال ایران بوده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






|

نوشته شده در چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:,

توسط مجید| لينك ثابت |


موضوعات
  

لينك دوستان
 » تام موزیک » وبلاگ هواداران استقلال » جنجالی » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه ترین اخبار فوتبال جهان و آدرس footballjahan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
آبان 1390

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');